Implementarea sistemului SuceavaAlert pentru raportarea incidentelor din mun. Suceava

Descriere proiect

Sistemul SuceavaAlert va fi inițiat prin crearea unei aplicații gratuite pentru smartphone sau tabletă, care va permite cetățenilor municipiului Suceava să transmită sesizări și reclamații către Primăria Mun. Suceava și serviciilor publice locale. Mesajele transmise vor putea fi însoțite de fotografii, descriere și localizare GPS pentru informarea completă și identificarea exactă a locului în care se află incidentul raportat. Angajații responsabili din serviciul public vor prelua cu ușurință mesajele transmise și vor putea să țină evidența rezolvării sesizărilor sau reclamațiilor în cadrul sistemului intern aferent aplicației. Astfel, cetățenii vor putea urmări în timp real statusul sesizării sau reclamației. Sisteme similare au fost implementate în alte 6 municipii, 1 sector al mun. București, 1 oraș și 1 comună din România.


Avantaje aduse de proiect

În orice comunitate urbană apar zilnic nenumărate incidente care pot fi rezolvate de către autoritățile publice fara un necesar mare de energie, dar care cauzează mult disconfort cetățenilor. În momentul de față, multe probleme ale comunității locale care pot fi rezolvate de către autoritățile publice sunt postate pe diferite canale de social media, cum ar fi grupurile de Facebook ”Suceava e oraş?” sau ”Suceava Sat cu Blocuri”. Dar aceaastă modalitate de mediatizare nu oferă vizibilitatea necesară în fața responsabililor care ar putea să rezolve incidentele. Un motiv pentru alegerea acestei forme de exprimare este lipsa unei modalități rapide și simple de notificare din partea cetățenilor. Aplicația SuceavaAlert poate veni în ajutorul acestei situatii.


Beneficiarii proiectului

- locuitorii municipiului Suceava care vor avea la îndemână un instrument facil de raportare a sesizărilor și reclamațiilor referitoare la domeniul de activitate al Primăriei Mun. Suceava și a serviciilor publice locale- angajații instituțiilor publice locale, care vor primi informații în timp real din comunitate și vor putea informa mai ușor cetățenii cu privire la statusul sesizărilor sau reclamațiilor primite; astfel, se va diminua numărul de solicitări de informații suplimentare de la cetățeni cu privire la dosarele deschise- întreaga comunitate, prin facilitatea informării autorităților publice cu privire la incidentele din mun. Suceava


Informatii

  • Categorie:Digitalizare
  • Locatie:Suceava
  • Buget estimat:5000
  • Durata - luni:6
  • Rezultat analiză:VALIDAT
  • Voturi:223 voturi